5 december 2010

Draagbare stoffen speel-kerststal!

Deze blog had veel titels kunnen hebben, maar er is er maar 1 die de lading dekt en dat is bovenstaande.

Toen ik op internet deze tutorial zag, was ik gelijk verkocht. Dat moest ik maken en snel ook (werd er hebberig van!). Het moest natuurlijk wel een jongensvariant worden, want de oudste piraat (bijna 4) heeft daar met vlagen een uitgesproken mening over. Ik dacht aan iets met auto's (hoe voor de hand liggend?), maar dat werd het niet...

Vorig jaar kochten we voor onze jongens de kerstfiguren van Playmobil. Maar omdat de kleinste toen nog echt te klein was, bleven de doosjes ongeopend in de 'pakjeskamer'. Dit jaar is het wel een geschikt cadeau.

Jozef en Maria hadden echter geen stalletje en konden nergens terecht, omdat de herberg vol was. Dus dacht ik "laat ik dat jonge stel eens helpen!".
Het stoffen poppenhuis werd dus een ... kerststal! Ideaal om de poppetjes in op te bergen, super om mee te spelen en mee te nemen. Echt een aanrader, want simpel te maken.

















Tot mijn grote spijt ben ik soms het type 'grote stappen snel thuis'. Zodoende werd de binnenzijde van een dakdeel bruin in plaats van groen. Ik denk dat mijn jongens het me dat wel vergeven ;-)Maar wat ik mezelf waarschijnlijk niet vergeef, is dat ik knopen en elastiek heb gebruikt om te sluiten. Niet echt hufterproof (lees: jongens-peuterproof). Klitteband was beter geweest...

8 opmerkingen:

  1. Tof, de playmobilkerstfiguurtjes worden hier ook binnenkort weer van't zolder gehaald!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wijs! Was dat na het zien van het vogelnestje en de links van anderen?
    Ik vond het ook heel tof, maar ben er nog niet aan begonnen. Je maakt het moeilijk, nu :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, die is helemaal super! Weer iets voor op de to-do lijst :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, die is goed gelukt! Lijkt mij ideaal om wat speelgoed voor de jongens mee op pad te nemen. De tutorial ben ik ook al tegengekomen maar durfde er niet aan beginnen. Is het moeilijk?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje..deze is ook leuk zeg..! Verkoop jij ook spulletjes. Want dit is echt origineel en goed voor uren speelplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee!!!!!
    Toevallig gisteren naar de ikea geweest en daar hadden ze ook zoiets!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Great article..I am looking so forward to your blog comment and I love your page on your post.. That is so pretty.
    table games

    BeantwoordenVerwijderen